Getuigen mishandeling willen schadevergoeding

Politiepet Bekijk Politiepet ANP

Twee jongens, Virgil en Patrick, die ten onrechte als daders waren aangemerkt in een opsporingsbericht van de politie, willen een schadevergoeding van Justitie. Zij waren te zien op beelden die de politie verspreidde van een zware mishandeling.

Getuigen

Later bleek dat zij niets met het geweldsincident in de tram te maken hadden en slechts getuigen waren. Ze worden nog steeds aangesproken op de beelden, die ook nog altijd op internet te vinden zijn.

Mishandeling

In de vroege nacht van 1 augustus wordt een 26-jarige Amsterdammer mishandeld door een groep jongens in tramlijn 3. Hij had twee van de jongens uit de groep aangesproken op hun a-sociale gedrag: spugen op de tramvloer. De jongens pikten de terechtwijzing niet, riepen hun vrienden erbij en de groep viel de 26-jarige aan. De mishandeling werd later nog buiten de tram voortgezet.

Flying kick

''Een jongen begon te slaan, een ander kwam met een flying kick op me af. Toen ik met hem bezig was, kwam er nog een ander op me af. Die stak me met een mes in mijn hoofd. Toen ik op de grond viel, gingen ze met mijn hoofd voetballen,'' aldus het slachtoffer. Hij is dankbaar dat hij er uiteindelijk met een paar hechtingen en een lichte hersenschudding vanaf kwam.

In Nieuwsuur spreken de jongens voor het eerst.

Dit onderwerp is onderdeel van... Uitzending: woensdag 8 september 2010

VIDEO

Getuigen mishandeling willen schadevergoeding

Virgil en Patrick schrokken zich wild toen ze zichzelf zagen in een opsporingsbericht van de politie. Volgens de politie waren zij... de daders van een zeer geweldadige steekpartij op tramlijn 3 in Amsterdam, maar bleken onschuldig.

MEEST BEKEKEN VIDEO'S